Lista de verificación para auditoría de soporte TI: analiza resultados previos, evalúa procesos, verifica personal y automatización, comprueba protección de datos e integración de sistemas. Mejora soporte y servicio al cliente.
Un soporte informático puede ser decisivo para tu empresa. Si quieres asegurarte de que funciona bien, utiliza nuestro checklist de auditoría del servicio de asistencia informática.
Aquí hemos recopilado una lista de las mejores prácticas y soluciones fáciles para mejorar la experiencia del usuario de tu servicio de asistencia. Cualquier auditor interno o externo puede utilizarla para asegurarse de que su soporte informático funciona correctamente.
Es imprescindible que las empresas que dependen del soporte informático determinen si su proveedor de soporte está funcionando como se espera. Tu equipo de soporte puede descubrir si está cumpliendo los niveles requeridos y proporcionando la calidad de servicio esperada para todos los usuarios.
Una auditoría también te proporciona una línea de base a la hora de evaluar el rendimiento a lo largo del tiempo. Este proceso también identifica las áreas problemáticas para que puedan ser tratadas con prontitud.
Cualquiera que quiera mejorar la calidad de sus operaciones de soporte puede utilizar esta checklist. En particular:
La mejor manera de mejorar tus competencias es revisar y analizar constantemente tu trabajo. Esta checklist ofrece un marco para mejorar las operaciones de tu soporte, de modo que puedas ofrecer un mejor servicio a tus clientes.
Aunque esto no siempre sea posible, es necesario saber qué áreas han sido problemáticas en el pasado.
Con el análisis adecuado, podrás identificar mejoras o disminuciones significativas en el servicio. Sin analizar los resultados de auditorías anteriores, sería difícil determinar cuán efectivas son tus operaciones. Puedes usar estos datos para tomar decisiones informadas sobre el futuro de tu mesa de ayuda.
Debes analizar los resultados de auditorías pasadas para ver cómo se relacionan con tu proceso actual. Por ejemplo, si hubo un problema en un departamento, podría valer la pena considerar más capacitación o educación para esos empleados.
Reviewing your company’s financial results helps you determine how well it is performing against its budget and if there are still resources available for making adjustments.
The more information is available about costs versus revenue, the better equipped you will be able to manage them effectively.
Always analyze your help desk’s revenue and costs by looking at how much profit you make per month or year, etc.
Also, look at how much you spent on your IT help desk, including the utilization of IT help desk software, and compare that to your revenue. The analysis will help you gauge the value that your IT help desk brings to your business. Use this data to forecast upcoming costs and revenue so you can make better decisions about the future of your business.
You should have that information already, so this shouldn’t be too hard. If the list isn’t updated, address it immediately.
You can ensure your team is always using the latest tools and applications. You can also identify any potential security risks associated with outdated software.
Use your organization’s asset management system to track all of the devices and software used in your office. Conduct a network scan to identify all of the devices connected to your network, as well as their operating systems and applications.
With such a complex and ever-changing field, your IT help desk audit must reflect the current state of your organization’s structure.
An efficient IT organizational structure is critical for a smooth-running help desk. Agents should be able to easily report up the chain of command and get the support they need from other departments.
First, identify the different areas of responsibility for your help desk and create clear job descriptions for each role. Next, establish formal lines of communication between departments.
Verifique que el personal de su departamento de TI tenga las habilidades y conocimientos necesarios. Estos incluyen:
Garantiza que la información y los sistemas sensibles solo puedan ser accedidos por personal autorizado. Además de proteger a su organización de violaciones de seguridad, reduce el riesgo de robo de identidad.
Revise los niveles de autorización de su personal. Luego, cree políticas claras para otorgar o eliminar accesos basados en los roles de los empleados dentro de la organización. Finalmente, establezca un proceso de revisión formal para garantizar que las políticas correctas se sigan en todo momento.
Having effective IT problem resolution procedures can have a significant impact on your organization’s productivity.
They help improve the efficiency of your organization’s IT operations. By having a well-documented process, you make all members of your team aware of the steps they need to take to resolve issues.
Identify the different types of problems your team is likely to encounter. Create clear step-by-step procedures for resolving each type of problem and test them to determine their effectiveness.
Tickets are a critical component of an IT help desk, but they must be managed efficiently. By using ticket management software, you can check ticket status, assign them to specific staff, and track progress.
If you do not test your ticket management software, you risk that the tickets will not be managed properly. Check that the software you use is well-suited to your help desk operations and whether or not you can improve its efficiency.
To test out the ticket system, create a trial case for each type of problem you typically encounter. Simulate the resolution of these issues and evaluate how well the system performed, i.e. if it met expectations.
By auditing your IT help desk ticket management system you can check if it’s functioning properly and meeting your needs (or if it’s time for a change).
Tip: if you’re looking for a great tool to help you manage your ticketing system, check out LiveAgent. It’s a great solution for tracking all of your customer inquiries and support requests. Plus, it’s very user-friendly and easy to set up, so you’ll be able to get started using it right away.
Para monitorear todas las actividades en sus instalaciones, necesita un sistema de gestión de configuración.
Puede asegurarse de que todos los dispositivos estén configurados correctamente y funcionen juntos como se espera. Además, puede identificar posibles problemas en su sistema y abordarlos antes de que se salgan de control.
Verifique la precisión de la información en la base de datos, luego revise las inconsistencias entre los dispositivos y los datos. Debe asegurarse de que todos los dispositivos hayan sido instalados y configurados correctamente.
Con la personalización, puedes cambiar la forma en que funcionan tus sistemas de TI para satisfacer mejor las necesidades de tu organización.
La personalización puede ayudarte a satisfacer las necesidades específicas de tu organización. Al adaptar tus sistemas de TI para que coincidan con tus requisitos únicos, puedes optimizar su rendimiento para aprovecharlos al máximo.
Identifica las áreas que necesitan mejoras, luego evalúa las opciones disponibles para la personalización. Una vez que hayas seleccionado las opciones adecuadas, realiza los cambios necesarios y pruébalos. Implementa esta personalización y observa cómo funciona en la práctica, realizando ajustes si es necesario.
Con soporte multi-lingüe, puedes ofrecer servicio al cliente en múltiples idiomas y brindar una experiencia impecable sin importar de dónde provengan tus clientes.
Ofrecer esta característica te permite conectarte con una audiencia más amplia y mejorar el alcance de tu negocio. Además, el soporte multi-lingüe también puede ayudarte a atender mejor a tus clientes y mejorar su experiencia general.
Identifica los idiomas que soporta tu organización. Para hacerlo, puedes utilizar herramientas como Google Analytics para ver de qué países provienen tus clientes. Traduce todo el contenido a los idiomas relevantes y capacita a tu equipo en brindar servicio al cliente en esos idiomas.
With automation, you can speed up the process of completing routine tasks. This can save your organization time and money.
It allows you to complete routine tasks quickly and efficiently. You can free up your team’s time and resources so that they can focus on more demanding tasks.
It’s crucial that you properly test automation before implementing it to ensure the help desk audit process is smooth and error-free. Once it is in place, monitor it closely so that any issues can be addressed promptly.
Help desk staff are required to follow various rules and procedures to ensure efficient and effective service.
They are crucial to ensure that your IT help desk software is working properly. Having clearly defined procedures helps staff know what is expected of them and how they should go about solving problems or addressing requests.
Make sure that the rules are clear, concise, easy to understand, and can be easily followed by staff. Test the rules out to ensure they work as intended.
Integrar tu mesa de ayuda con herramientas de terceros puede mejorar la productividad de tu equipo y la efectividad general de tu mesa de ayuda de TI.
Ayuda a mejorar la comunicación y coordinación entre departamentos, así como permite al personal compartir información más fácilmente y completar tareas rápida y eficientemente.
Verifica si tus soluciones actuales son compatibles con los sistemas con los que deseas conectarte. Si lo son, intégralos de acuerdo con las instrucciones del proveedor.
You should have service level agreements (SLAs) in place to hold your staff accountable. They must be specific and detailed enough to define service delivery expectations.
It helps ensure that your IT help desk is working properly, improving customer satisfaction and reducing the number of support tickets.
Identify what level of service you want to provide and set specific goals that staff can strive to reach. Don’t forget to measure the results of your SLA goals to see what impact they have on customer satisfaction and support ticket volumes.
The IT help desk should also have and offer a mobile app so that staff can address requests and solve problems while on the go.
It allows staff to be proactive in addressing requests and solving problems. This can help reduce the time it takes to address issues, improving customer satisfaction. A mobile app also gives staff the flexibility to work from anywhere.
Identify the features you want the app to have, design and develop it, and check that everything is working correctly. When handing off the mobile app to staff, be sure to provide training on how to use it.
Tip: look for a help desk that already offers a mobile app such as LiveAgent, saving you time and money.
Create a knowledge base so that staff can find solutions to common problems. It should be updated frequently, otherwise, support staff might refer to incorrect information.
A knowledge base allows staff to find solutions quickly and easily. This can save time and improve customer satisfaction.
Research and compile information on how to best address your employees’ needs, including articles, blog posts, video tutorials, or any other resources.
Work to improve and update the knowledge base as needed. Keep your knowledge base up to date as new technologies emerge and changes are made to your support processes.
CSAT stands for customer satisfaction score and can be used for measuring the effectiveness of an IT help desk.
Gathering CSAT feedback helps you identify areas where your team needs to improve. It can also show you which processes or services are most valued by your customers, which can help you make decisions about how to best allocate resources and improve customer support.
Make the questions simple so people will want to fill out the surveys.
The main goal of this report is to find out how many customers were satisfied with your IT help desk’s services and what could be improved.
Customer satisfaction reports can help identify areas where the IT help desk needs to improve. Additionally, they can be used to generate marketing materials that promote the benefits of using the IT help desk.
After gathering all the data, you can manually generate reports by creating graphs and visualizations. To simplify your work, you can also use customer satisfaction report templates.
Another option is to employ the analytics built into the help desk software. LiveAgent, for example, provides a complete overview of customer service efforts and 180+ advanced help desk features that can help you monitor your customers’ satisfaction.
By tracking metrics, you can ensure that your IT help desk is providing quality service to your customers.
Tracking metrics allows you to measure the performance of the IT help desk, which can identify areas for improvement. Additionally, tracking metrics can be used to generate reports that show the impact of the IT help desk on business outcomes.
Start by identifying the metrics you want to track. Next, design and implement a system that will collect data from those metrics. Finally, analyze the data and take action based on the results.
La comunicación interna es un pilar de las operaciones de tu servicio de asistencia, ya que ayuda a alinear a tu equipo y a que trabajen con los mismos objetivos.
La comunicación interna permite al personal compartir información e ideas, así como simplificar el flujo de información.
An incident is defined as an event that disrupts normal service operations and requires the intervention of the IT help desk.
You can handle incidents more effectively by defining the incident process. This can increase customer satisfaction and reduce the number of open tickets.
Define the incident types and priorities and set up an escalation matrix so the most critical incidents are handled first, then create a process for initial incident triage and classification. This will help you determine the urgency of incidents and assign them to the appropriate support group.
Establish standard operating procedures for responding to and resolving incidents. This includes defining roles and responsibilities, setting up workflows, and training IT help desk staff on new procedures.
The educational materials you use can play a huge role in training your IT help desk staff, and they should be regularly evaluated.
If help desk staff are not well-informed about the latest changes and updates, it can lead to difficulties when resolving tickets.
Make sure that all of your educational materials are current and accurate, verify that the help desk procedures are up to date and compliant with regulations, then evaluate the help desk’s training and support materials.
With regular data backups, you can be confident that your data is safe in the event of a system failure or disaster.
A data backup plan protects your organization’s information. By verifying that your help desk is performing regular data backups, you can minimize the risk of losing critical data.
Check the backup schedule to ensure that it meets your organization’s needs. Use automated backup software to automatically send data to external storage.
GDPR applies to all organizations, regardless of size or location. Businesses are required by GDPR to protect the personal information of their employees, customers, and partners.
Privacy laws protect individuals from having their personal information misused.
GDPR policy compliance verification for a help desk can be conducted through a review of processes and procedures.
If you answered “no” to any of the questions, your help desk is not compliant with GDPR requirements and this needs to be addressed.
To help secure your company’s and clients’ information, provide your team with the necessary data protection training.
If your organization doesn’t have the proper security measures in place, your data could be at risk. Cybercriminals are always looking for ways to exploit vulnerabilities, so your organization needs to take precautions to prevent that from happening.
The help desk should verify that data is protected through the use of passwords, encryption, and access controls. Passwords should be strong and changed regularly, encryption used where required by GDPR (e.g. storing or transmitting data), and access controls in place to restrict access to unauthorized personnel.
Confirm that the help desk can be up and running within a short time.
A quick start with the help desk means that your organization can get started using the help desk right away. This saves time and money, as well as helps to improve your organization’s productivity.
Check that the setup process is easy to follow. Even if so, you should test the help desk software to make sure that it is working properly. Also, check that the help desk’s manuals and tutorials are clear and easy to follow.
Uno de los aspectos más importantes de una mesa de ayuda es su capacidad para proporcionar devoluciones de llamada, y necesitas verificar que esto funcione correctamente en tu auditoría de mesa de ayuda de TI.
Al no proporcionar devoluciones de llamada, la mesa de ayuda podría estar causando que los clientes esperen más tiempo del necesario para resolver sus problemas.
Puedes revisar los registros de llamadas de la mesa de ayuda ya que pueden proporcionar información sobre el número de devoluciones de llamada que se hicieron y sus resultados. Además, puedes verificar encuestas de satisfacción del cliente para ver si están contentos con el servicio de devolución de llamadas de la mesa de ayuda.
Ensure that all monitoring activities are performing as intended.
By monitoring employee performance, organizations can ensure that their agents are following best practices and providing quality service to customers.
Monitoring is much easier with LiveAgent. Your agents’ performance is tracked in real-time, with strengths and weaknesses being identified quicker. Additionally, you can set goals and objectives for your team and track their progress over time.
You might want to consider gamification as a way of motivating your agents even more. With such features as badges, ranking, benchmarks, and rewards, LiveAgent helps agents perform at their very best.
This process is not a one-off. The procedures and rules of an IT help desk will change and evolve as required, so it’s important to have a process in place for handling these updates.
It ensures that the help desk is running smoothly and efficiently. By not updating procedures, you could be causing confusion and chaos within your help desk.
You need to start with the actual development of the process to handle updates in a document which should include the steps that need to be followed, as well as who is responsible for each one. Once the process has been developed you need to implement and test it, then you must ensure that everyone involved in the update process follows it correctly.
El propósito de una lista de verificación es garantizar que todos los aspectos de la mesa de ayuda se examinen minuciosamente y que se identifiquen y aborden los posibles problemas. También puede ayudar a mejorar la eficiencia y precisión del proceso de auditoría.
Cualquier empresa que dependa de la tecnología debe realizar una auditoría de la mesa de ayuda de TI al menos una vez al año. Al revisar y evaluar regularmente los procedimientos de su mesa de ayuda, puede asegurarse de que su equipo esté operando de la manera más eficiente y efectiva posible.
Identifica las ineficiencias en el proceso de su mesa de ayuda y las áreas en las que puede ahorrar tiempo y dinero. También evalúa la calidad de sus servicios de soporte y garantiza que todas las solicitudes de los clientes se manejen de manera rápida y efectiva. Además, identifica los posibles riesgos de seguridad y sugiere formas de mitigarlos.
Idealmente, debe auditar su mesa de ayuda al menos una vez por trimestre. Sin embargo, según el tamaño y la complejidad de su organización, es posible que deba realizar auditorías con mayor o menor frecuencia. Realmente depende de usted determinar qué funciona mejor para su negocio.
Hay algunas formas diferentes de auditar su mesa de ayuda. Puede realizar una auditoría manual revisando los tickets de soporte e intentando identificar problemas comunes o áreas de mejora. Como solución alternativa, puede utilizar una herramienta de gestión de proyectos para realizar un seguimiento y gestionar las tareas de su mesa de ayuda. Otra forma de auditar su mesa de ayuda es analizar las tasas de satisfacción del cliente y los comentarios, que se pueden recopilar a través de encuestas o revisiones y proporcionar información valiosa sobre el desempeño de su equipo. También puede revisar las tasas de productividad de los empleados para ver si hay áreas en las que podrían estar trabajando de manera más eficiente. Puede hacer todo esto con nuestra lista de verificación.
El primer paso es implementar el software de auditoría de la mesa de ayuda. Escanea sus datos y genera informes que detallan elementos como el tiempo de respuesta promedio, el tiempo de espera promedio y los problemas más comunes. Una vez que tenga su software en su lugar, deberá comenzar a recopilar datos. Esto se puede hacer extrayéndolo de su sistema de mesa de ayuda regularmente (diariamente, semanalmente o mensualmente) e importándolo al software de auditoría. Asegúrese de incluir todos los datos relevantes, incluidos los tickets de soporte, chats, correos electrónicos y llamadas telefónicas.
Lista de verificación de servicio al cliente
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Lista de verificación de evaluación del servicio al cliente
La lista de verificación de evaluación del servicio al cliente es su oportunidad para conocer áreas de mejora. Preste atención a las sugerencias de sus clientes.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team