Las plantillas de correo electrónico de ruptura son eficaces para mejorar las tasas de respuesta, atraer de nuevo a los clientes potenciales fríos y cerrar negocios perdidos. Ofrece un mensaje personalizado, mantiene la longitud del correo entre 75 y 100 palabras y ofrece recursos útiles en caso de no obtener respuesta. Los correos electrónicos de ruptura tienen una tasa de respuesta promedio del 33% y son populares en el entorno B2B.
El correo electrónico de ruptura es uno de los más eficaces correos electrónicos de seguimiento de ventas que puedes utilizar si tu cliente potencial se ha enfriado y no responde a tus múltiples intentos de seguimiento. Cuando se hacen bien, los correos electrónicos de ruptura pueden ayudarte a mejorar las tasas de respuesta, a hacer que esos clientes potenciales fríos vuelvan a tu ciclo de ventas y a cerrar tratos que, de otro modo, probablemente se habrían perdido.
De hecho, según Katharine Derum, gerente senior de ventas de HubSpot, su equipo ve una tasa de respuesta del 33% a sus correos electrónicos de ruptura . No es de extrañar que este tipo de correos electrónicos se estén volviendo más populares entre los vendedores en el entorno B2B. Aquí hay una visión rápida de lo que realmente es un correo electrónico de ruptura junto con 10 plantillas de correo electrónico de ruptura que puedes usar en tus campañas de seguimiento de ventas.
Un correo electrónico de ruptura es el último correo electrónico que debes enviar a un cliente potencial cuando no has tenido noticias de él en un tiempo (o no has tenido noticias de él) para provocar una respuesta. Básicamente, sirve como una interrupción de patrón para hacer que los prospectos que no responden y que se mueven lentamente presionen responder y actúen, ya que la mayoría de ellos se sorprende al recibir un correo electrónico de “adiós” de un vendedor. Aunque la mayoría de los correos electrónicos de ruptura no serán conversiones, existen algunas razones sólidas para enviarlos:
Tenga en cuenta que esto no es lo mismo que escribir una carta de renuncia, así que no confunda los dos.
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Los correos electrónicos de ruptura pueden ser eficientes tanto para los seguimientos salientes (cuando envías correos electrónicos fríos a prospectos que no han interactuado previamente contigo) como para los correos electrónicos entrantes (cuando envías seguimientos a prospectos que tienen en algún punto expresaron interés en tu oferta). Cualquiera que sea el caso, estas 10 plantillas de correo electrónico de ruptura pueden servir como punto de partida para tus propios últimos mensajes de seguimiento a los prospectos que no responden.
Apologies if my level of persistence has become annoying.
I recently spoke with you about how we can help you with [your value proposition], and at that time it seemed as if we fit your needs. Since then, however, my attempts to reach you have failed. Would you let me know if this is still an opportunity you are interested in?
If I don’t hear back from you by end of the day on Friday, I will assume you would like me to close the file on this opportunity for now. If that is the case, I completely understand and hope that we may be of service to you in the future.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past six months about [your value proposition], but haven’t been able to get a hold of you. I understand that you may be busy, and I hate to bother you further if this is of no interest at all.
If anything changes, feel free to get back in touch and we can schedule a call.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I hope you’re well. I’ve tried to connect several times to discuss [your product/ service] as a solution for [their challenge]. I haven’t heard back from you, so I’m guessing the timing isn’t right, or you’ve gone in a different direction.
If you’re still interested, do let me know. If not, I’ll stop reaching out and wish you all the best with [their objective]. My contact information is below if anything changes for you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I thought we were like two peas in a pod, but I totally get it. The timing just isn’t right for us, or [your product/service] isn’t a priority at the moment.
If it ever makes sense to reconnect, shoot me an email.
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times recently, but I understand that nobody likes being ambushed with random emails. The truth is, I really believe you’d be interested in what [your product/ service] can offer your team.
When we spoke last, you mentioned a few key areas that you were looking to improve:
1. [Value proposition #1]
2. [Value proposition #2]
3. [Value proposition #3, etc]
Are these still priorities for you? If I don’t hear back from you within this week, I’ll assume this isn’t the right time to continue our conversation and I’ll stop reaching out.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I hope things are well at [their company].
When we last spoke it seemed like [your product/ service] was a fitting solution for [their challenge]. Since I haven’t heard back from you in a while, I assume the timing isn’t right or you have gone in a different direction.
I won’t bug you again about this, but I did want to leave you with a bit of information about [something relevant to their goal].
[Resource 1]
[Resource 2]
[Resource 3]
I hope this helps you achieve [their specific goal]. I won’t reach out again but please feel free to get in touch if you ever need help with [what you provide], I’d be happy to reconnect.
Wishing you all the best,
[YOUR SIGNATURE]
I’m in the process of cleaning up my sales pipeline, but I wanted to check with you one last time before I close your file. Since I haven’t heard from you in a while, I’m guessing you’re super busy or your priorities have changed.
If you aren’t interested, do I have your permission to close your file? If you are still interested in how we can help you achieve [specific goals], what do you recommend as the next best step?
P.S. You can book a demo on the following link, and I’ll show you what [your product/ service] can do for you: link to a demo
Cheers!
[YOUR SIGNATURE]
I’ve been reaching out because I see a tremendous opportunity for your team to [reach specific goals] with [your product/ service]. I don’t want to be a bother, and from my ignored messages I’m sensing that’s the case.
I’ll check back in six months or so unless you let me know you’re ready to evaluate sooner.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I don’t want to keep bombarding you with emails, but my job is to follow up persistently on strong potential matches for [your company], like [their company], which is why I’ve continued to hustle.
However, I haven’t heard back from you yet, and that tells me one of the three things:
You’re all set with [business need] and I should stop bothering you.
You’re still interested but haven’t had the time to get back to me yet.
You’ve fallen and can’t get up and, in that case, I’ll call 911 for you…
Please let me know which one it is because I’m starting to worry that it might be No. 3.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’ve reached out to you a few times over the past couple of months to continue our discussion on how [your product/ service] could help you to achieve [their objective].
But it’s starting to feel a little lonely over here… I don’t want to hassle you with more emails if you’ve decided to put off the decision or go with another solution.
If you’re still interested in exploring [your product/ service], let’s reconnect. If not, I guess this really is goodbye.
All the best,
[YOUR SIGNATURE]
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La longitud de tu correo electrónico es importante. Si tu mensaje es demasiado largo, algunos usuarios pueden no leerlo hasta el final, y si es demasiado corto, pueden sentir que no has proporcionado la información adecuada. Por tanto, mantén el correo electrónico entre 75 y 100 palabras.
El marketing por correo electrónico es eficaz cuando se utiliza para comunicarse con los clientes. Es un buen ejemplo de cómo puedes comprometerte con tus clientes y ayudarles a sentirse escuchados. Muchas empresas no lo hacen y eso les hace perder la confianza en la empresa.
Los correos electrónicos de ruptura dan a los clientes potenciales ese pequeño empujón que podrían necesitar para volver a entrar en tu embudo de ventas y aumentar tus tasas de respuesta.
¿Qué es la tasa de abandono? ¿Cómo reducirla?
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5 razones por las que las quejas de los clientes pueden ayudar al crecimiento de tu negocio
Las quejas de los clientes son oportunidades para mejorar y crecer. Ayudan a conocer mejor a los clientes, mejorar la comunicación y convertir clientes insatisfechos en embajadores. El uso de software como LiveAgent puede ayudar a gestionar estas quejas de manera efectiva.
El mal servicio al cliente y cómo evitarlo
El mal servicio al cliente puede llevar a la pérdida de clientes y afectar la reputación de la empresa. Para prevenirlo, es crucial responder a las solicitudes de los clientes, resolver problemas rápidamente y capacitar adecuadamente al personal. La satisfacción del cliente es fundamental para el éxito empresarial.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team