El artículo proporciona plantillas y consejos para solicitar integraciones de software de manera efectiva. Se recomienda responder a todas las solicitudes de integración y proporcionar una comunicación clara y sencilla. También se destaca la importancia de una base de conocimientos organizada y fácil de leer para los clientes y empleados.
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Una amplia biblioteca de integraciones es una parte vital de cualquier software y a menudo afecta a las decisiones de compra de los usuarios. Por ello, ofrecer integraciones que tus clientes utilizan a diario puede ser una puerta de entrada a más ventas y clientes más fieles.
¿Por qué son importantes las integraciones de software?
Las integraciones de software son valiosas porque el mercado digital está repleto de herramientas que tienen características similares y ofrecen experiencias de servicio al cliente similares. Como tal, tener integraciones de software deseables puede ser el único diferenciador para ganar y mantener clientes.
Al desarrollar una lista de integraciones, permitirás a tus clientes conectar diferentes herramientas con tu software sin involucrar a los desarrolladores ni gastar ingresos adicionales. Además, las integraciones realmente pueden marcar la diferencia para tus clientes, ya que pueden mejorar la productividad del flujo de trabajo y eliminar la duplicidad de tareas (como ingresar los mismos conjuntos de datos en dos herramientas diferentes).
Con todo eso en mente, hemos creado algunas plantillas que los usuarios de tu base de conocimientos pueden utilizar para enviar sus solicitudes de integración.
Plantilla de solicitud de integración 1
Thank you for your interest in improving our [product/service]. It’s great to see how engaged our clients are!
Please describe your request in detail. Try to answer the following questions:
Question 1 related to an integration
Question 2 related to an integration
Question 3 related to an integration
Tell us why this integration is important for you:
Choose an element of [product/service] that will, in your opinion, work more efficiently after this integration is introduced:
[Drop-down list]
If you have any other suggestions or ideas, don’t hesitate to reach out to our [name of the team responsible for handling this kind of request] Team. Drop us a line at [email address], start a live chat conversation, or call us at [phone number].
Click here to submit your request: [Button] Submit
Plantilla de solicitud de integración 2
Type of integration: [list of types of integrations]
Which tools should this integration work with? [list of the most common tools like Jira, Dropbox, SharePoint, Zoom, SurveyMonkey, Google Drive, etc.]
If you haven’t found a tool or piece of software you want us to integrate [product/service] with, please provide us with its name below and paste a link to that solution’s website:
How long can you wait for this integration?
In case we have any questions, what’s your preferred communication channel? [Email/Phone/Social media/etc.]
[Button] Click here to submit the request
[After the request is submitted]
Thank you for submitting your request! You can check the status of your request by going to [name of the dedicated tab, e.g., the Integrations tab] in your Administrator dashboard.
Plantilla de solicitud de integración 3
Which solution would you like us to integrate [product/service] with? [A list of solutions or a field for a short text]
Why is this integration important for you?
What’s the priority of this integration? [low/medium/high/critical]
Useful link: Check out a list of [product/service’s] existing integrations
[Button] Click here to submit your request
[After the request is submitted]
Thank you for your submission! We will contact you as quickly as possible to discuss the details of your request.
[name of the responsible team] Team at [company]
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