Plantillas de correo electrónico prediseñadas para cancelar servicios o suscripciones de manera profesional y efectiva.
Las cancelaciones son inevitables en los negocios de SaaS. Incluso los clientes más fieles y duraderos, que pensabas que se quedarían para siempre, pueden cancelar su suscripción de repente. Puede que no hayan obtenido los resultados que esperaban porque no se les ha cultivado lo suficiente como para que se den cuenta de todo el ROI de tu producto. Puede que hayan encontrado una solución mejor (con una gama más amplia de funciones y un precio más asequible), o simplemente ya no necesitan tu producto o servicio. Sea cual sea el caso, las cancelaciones no siempre significan el fin de tu relación con un cliente.
La forma de gestionar las cancelaciones marca la diferencia, y comienza con tus correos electrónicos de cancelación, el tipo de correos electrónicos transaccionales que se activan cuando un usuario cancela su suscripción de pago. Al igual que los correos electrónicos de devolución, los correos electrónicos de cancelación desempeñan un papel esencial en la retención de clientes. A menudo existe la oportunidad de volver a captar a los clientes que se han dado de baja y recuperarlos. Por eso tus correos electrónicos de cancelación deben ir más allá de un simple “adiós”: deben estar diseñados para dejar una impresión positiva y reducir la pérdida de clientes. A continuación encontrarás algunos consejos clave para elaborar correos electrónicos de cancelación, incluyendo plantillas de correos electrónicos de cancelación ya preparadas que puedes personalizar y utilizar.
Los correos electrónicos de cancelación han demostrado funcionar mejor si son concisos y directos. Solo hay cuatro puntos principales que debes incluir en tu correo electrónico:
Agradece a tus clientes por su operación.
Pide opiniones para conocer el motivo de su cancelación.
Aprender por qué tus clientes se dan de baja y dónde les has fallado puede ser doloroso, pero sigue siendo incuestionablemente valioso para tu negocio. El seguimiento de los motivos de las cancelaciones ofrece siempre una gran oportunidad para aprovechar los comentarios de los clientes, mejorar tu oferta para futuros clientes y reducir tu tasa de cancelación.
Aunque los mensajes de cancelación suelen ser breves, esto no significa que tengan que ser demasiado formales y fríos. Hacer hincapié en que no hay resentimientos incluyendo algo como “Nos encantaría que te quedaras, pero entendemos que las cancelaciones ocurren” puede hacer que tu correo electrónico sea más personalizado y humano aunque sea un mensaje automatizado.
Design your own cancellation templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve the customer service. Curious about all the opportunities?
Hi [Name],
Thanks for being part of the [Brand] community. As requested, your subscription has been successfully canceled, and your card will no longer be charged.
We’d love to hear about your experience and how you think we can improve [Product/ Service] for other members (and you, if you decide to come back!)
Take the Survey
Just a heads up – you’ll still have access to [your account/ data/ message history/ free features], etc. If you decide you’d like to continue [using Product/ Service], you can resume your membership at any time.
We hope to see you around!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
I noticed you canceled your [Product/ Service] account. No worries!
Did you expect something different, or was it missing something you needed? Your feedback helps us improve [Product/ Service], so it would be great to hear from you.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Hello [Name],
We successfully canceled your subscription for [Product/ Service].
We’re sorry to see you go! To help us improve our [product/ service], we would appreciate it if you took a moment to fill out this quick survey.
What was the reason for the cancelation? (Select up to 3 reasons):
It was not effective, and I didn’t achieve the results I wanted
It doesn’t integrate with our other tools or systems
It lacks key features or functionality
It was difficult to use
It’s too expensive
Customer support was unsatisfactory
This was a test account
My organization closed
Other
If you don’t mind sharing, which [tool/ platform/ software] will you use now?
What can we do to improve?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
We’re sorry you had to cancel your [Product/ Service] subscription. Can we ask why you’re leaving? Your answer will help us make [Product/ Service] better for everyone.
Technical issues
Missing key features I need
Not sure how to use the tool
Too expensive
Switching to another product
Shutting down the company
Other (please explain below)
Appreciate your help and honest feedback!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
You’ve recently canceled your [Product/ Service] account and mentioned it was because of technical issues.
We’re really sorry about that. We do our best to make sure our service is accessible and reliable, but sometimes things fall through the cracks.
If you wouldn’t mind letting us know, we’d love to hear more about what technical issues you had so we can get to the bottom of it and make sure it doesn’t happen again.
Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]
Hey [Name],
Your [Product] Premium subscription has been canceled and will end on [date]. Until then, you will still have access to your Premium features.
When your subscription expires, you will still be able to [use free features]. You can come back and enjoy [Product] Premium anytime by re-subscribing. We’ll always be here if you need any help.
Thanks for being a customer,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Thank you for being a part of the [Membership name]. As you requested, we’ve canceled your membership effective [date].
We’d love to have you back, but we completely understand that this may not be the best option for you right now. If you ever change your mind, made this request in error, you can restart your membership anytime to enjoy [key membership benefits].
Restart Membership
If there’s anything we can do to help, please let us know. Visit our Help Center for more info or reach out to our support team.
Best of luck!
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
It looks like you haven’t signed in to your account for a while. [Product/ Service] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity. Your account will be deactivated in [number] days.
Thank you for trying [Product/ Service]. We’d love you to stick around, but we completely understand that [Product/ Service] isn’t for everyone.
Let us know if you have any questions or need help keeping your account.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Hi [Name],
Something went wrong, and we were unable to process the charges on your credit card ending in [last four digits]. Unfortunately, we had to cancel your [Product/ Service] subscription.
But don’t worry, we understand that sometimes these things happen. You can always reactivate your [Product/ Service] subscription at any time.
Reactivate [Product/ Service] Account
If you have any questions or issues, don’t hesitate to reach out, we’re just an email away.
Hope to see you back soon.
[YOUR SIGNATURE]
La forma en que tu marca responde a los clientes que cancelaron su suscripción, cuenta premium o membresía tiene un impacto significativo en si eventualmente abandonan o no. Los mensajes de cancelación bien elaborados se pueden utilizar para recuperar clientes desconectados, reparar las relaciones con los clientes que de otro modo podrían perderse, mejorar la retención y minimizar la cantidad de abandono de clientes.
Preguntar a los clientes por qué cancelaron su suscripción en primer lugar puede brindarte una comprensión más profunda de sus necesidades y expectativas y, en última instancia, información valiosa que puede ayudarte a mejorar tu producto, estrategia y marca. Si descubres que la mayoría de los clientes que abandonan requieren características particulares de las que carece tu producto, podrías tener sentido reconsiderar su funcionalidad y realizar mejoras.
El seguimiento de los clientes que cancelaron personalmente agrega un toque más humano a tu mensaje y genera más confianza. Si bien no siempre es posible enviar mensajes personalizados todo el tiempo, puede ser razonable con tus clientes más leales y con mayores gastos. En lugar de enviar un mensaje de cancelación genérico y único para todos, considera hacer un seguimiento personal a tus clientes de alto valor a largo plazo, ya que podría aumentar tus posibilidades de volver a involucrarlos y recuperar su lealtad.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team