Las plantillas de correo electrónico de seguimiento de servicio al cliente son esenciales para mantener a los clientes satisfechos y hacerles sentir valorados. LiveAgent proporciona diversas plantillas para solicitar comentarios y retroalimentación de los clientes, manejar quejas, enviar recordatorios de pago, entre otros. El seguimiento constante es clave para garantizar la satisfacción del cliente y una atención al cliente de calidad.
El servicio de atención al cliente es una parte fundamental de cualquier negocio de éxito, independientemente del sector al que pertenezca. Sin embargo, un excelente servicio de atención al cliente y de asistencia no consiste únicamente en responder a las preguntas de los clientes o resolver sus problemas y seguir adelante. Tienes que asegurarte de que el cliente sigue satisfecho y contento con la resolución, por lo que un seguimiento constante es clave. Sin embargo, para muchas empresas, el servicio de atención al cliente se detiene una vez que se ha gestionado la solicitud del cliente. Aunque el seguimiento es una tarea bastante sencilla, a menudo se descuida. De hecho, según el último informe de SuperOficina Informe de referencia sobre el servicio al cliente:
El poder de las plantillas de correo electrónico servicio de atención al cliente
Los correos electrónicos de seguimiento del cliente pueden tener un gran impacto en la experiencia del cliente. Esto es algo que las pequeñas empresas a menudo comprenden y utilizan para su beneficio, pero las organizaciones más grandes tienden a olvidar. Los correos electrónicos de seguimiento que se envían inmediatamente después de una interacción de servicio al cliente pueden:
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10 plantillas de correo electrónico de seguimiento de servicio al cliente
Ya sea para poner al día a los clientes sobre el estado de sus solicitudes, para pedirles su opinión o para ofrecerles ayuda proactiva después de una resolución, los seguimientos no deben ser subestimados por tu equipo de atención al cliente. Aquí tienes 10 plantillas de correos electrónicos de seguimiento del servicio de atención al cliente que cubren varias partes del proceso de seguimiento del cliente: utilízalas como ayuda para elaborar tus propios mensajes de seguimiento del cliente.
Una actualización sobre el correo electrónico de seguimiento del problema
I wanted to update you about the status of your issue before the weekend.
It is still in progress and is being worked on by our technical support team. We’re prioritizing your request, and I will make sure this issue is resolved over the weekend. You will get notified immediately once it’s done.
You can also track the status of your request any time by logging in to your [Brand] account and clicking on the Requests tab.
Thanks for your patience!
Have a great weekend,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento proactivo
Hope you’re doing well. I just wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [details of the issue]. Was it resolved? Do you need any additional help? Please let me know – I’d be happy to assist you in any case.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento después de una experiencia de servicio positiva
You are most welcome. I’m glad that out of hundreds of customers we send emails to every day, someone appreciates the effort we put into trying to provide the highest quality of customer service.
Customers like you are the reason we strive to do the best at our jobs. Please feel free to reach out again if you have any questions, issues, or concerns – we are just an email away and will always be happy to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento después de una experiencia de servicio negativa
I’m sorry again about the less than stellar experience you had the other day with our customer support team. I just wanted to reach out and let you know that we’ve decided to put our entire customer support team through additional training to ensure situations like that won’t happen again.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or feedback, or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let me know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento fomentando el autoservicio
I’m glad we were able to resolve [issue]. By the way, you can read more about managing [your account/ payment options/ settings, etc.] in our Help Center. There’s one article that covers your issue in depth [insert link].
If you have any other questions, or if there’s anything we can do to make your experience with us more enjoyable, please let us know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento si no hay respuesta
I’m checking in about your case with us regarding [case topic] one last time. It’s been [number of days] days since we’ve heard from you, so I wanted to reach out and let you know we are going to close this ticket.
Please feel free to reopen this ticket or open a new one if you need any further assistance – we’ll be happy to help.
Thanks again for working with us!
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento del cierre del ticket de soporte
Thank you for contacting us about [details of the issue]. Our records show that your issue has been resolved, so your ticket will be automatically closed in 3 days.
If you still need our help or have any more questions, just hit ‘reply’ and we’ll get back to you shortly.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento pidiendo feedback
We’re reaching out regarding your recent issue with [details of the issue] that was resolved on [date]. To help us serve you better, we’d love to hear about your experience with our support team.
On a scale of 1 to 5, how easy was it to get your issue resolved?
1 = Extremely difficult
2 = Very difficult
3 = Neither
4 = Very easy
5 = Extremely easy
We appreciate your feedback. And as always, if there’s anything else we can do for you in the future – please don’t hesitate to reach back out again.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento de invitación a encuesta
You recently reached out to us regarding [details of the issue] which was resolved on [date]. We would love to hear about your experience with our customer service.
Can you please take a moment to respond to this quick survey? It’ll take you less than 60 seconds to answer! Thank you so much, your feedback will help us assist you better in the future.
[Link to Survey]
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento después de un problema global de la compñía
As you may already be aware, earlier this week some of our customers have encountered an issue with [product/service/ feature, etc.] Our engineering team was able to resolve it approximately 2 hours after the initial report. We’d like to apologize once again for any inconvenience this may have caused.
To ensure this doesn’t happen again we’re working on multiple improvements to our [product/ service/ feature/ operations, etc.]. In this blog post, we published a full explanation of what went wrong, what we did to recover, and what we’ll do to prevent this from happening in the future: link to a blog post.
Thank you for your patience and understanding. And as always, if you have any questions or come across any issues, please let us know, we’re here to help.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Cuando respondas a la consulta de un cliente, debes hacer un seguimiento para verificar el estado del problema. Con un seguimiento, puedes asegurarte de que el problema se resuelva correctamente.
Un correo electrónico de seguimiento es el que se envía a alguien que le ha hecho una pregunta (o para quien has brindado algún servicio) preguntando si hay algo más que puedas hacer. Este tipo de correo electrónico a menudo amplía el alcance del trabajo que ofrece su empresa u ofrece productos o servicios adicionales al cliente. Se debe enviar un correo electrónico de seguimiento a los clientes que hayan realizado una compra o hayan tenido algún tipo de interacción con tu empresa.
Puedes hacer un seguimiento de la queja de un cliente solicitando comentarios sobre qué tan bien se resolvió el problema y ofreciendo intentar solucionar el problema si el cliente así lo desea.
Plantillas de Correo Electrónico de Comentarios
The article highlights the importance of customer feedback and surveys in improving customer satisfaction. It offers practical tools and strategies for collecting and utilizing feedback, including response templates for positive reviews and customer service management software. The article emphasizes the importance of personalized customer service and effective communication to build customer loyalty and retention.
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Plantillas de respuestas generales
La comunicación en redes sociales debe ser transparente, consistente y empática. Es importante responder rápidamente a mensajes y comentarios, y evitar errores tipográficos y gramaticales. En cuanto a los mensajes directos, es recomendable utilizar un tono informal y dirigirse al remitente por su nombre. Además, se deben cumplir las leyes de privacidad y los términos de uso de la plataforma en cuanto al almacenamiento de datos de usuarios.
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Andrej Saxon | LiveAgent support team