Plantillas de correo electrónico para el portal de autoservicio de clientes, que permiten a los usuarios resolver problemas de forma independiente y ofrecen recursos útiles. Incluye plantillas de verificación, bienvenida, comentario, restablecimiento de contraseña y más.
Al firmar, acepto que T&C y Política de privacidad.
Cada vez que un cliente envía un ticket sobre el uso de uno de tus productos o servicios, tu personal tiene que responder y perder un tiempo valioso que podría dedicarse a otras tareas. Sin embargo, no tiene por qué ser así. ¿Por qué?
No todas las consultas de productos son tan complejas que requieran la atención de un agente de servicio al cliente. Los usuarios existentes pueden resolver una cantidad sustancial de problemas si una organización tiene un portal de clientes activa.
Un portal de clientes es una plataforma de autoservicio que permite a los clientes compartir información y buscar soluciones para sus problemas en cualquier momento y realizar consultas de forma independiente. Ofrece a los clientes acceso a un sitio web en el que pueden abrir, crear hilos, actualizar su información de contacto, consultar una base de conocimientos, descargar recursos, navegar a través de publicaciones históricas o compartir conocimientos con otros usuarios.
Sin embargo, una vez que creas este portal, debes promocionarlo entre tus clientes, guiarlos a través del proceso de creación de una cuenta de portal de clientes y, finalmente, alentar a los clientes a convertirse en usuarios activos.
Enviar comunicaciones por correo electrónico cuidadosamente elaboradas es la forma más eficaz de:
El uso de plantillas de correo electrónico del portal de clientes te ayudará a llegar a tus clientes y convencerlos de que se unan al portal de clientes que has creado para ellos. Este artículo recopila ejemplos de diferentes tipos de mensajes de cada etapa de la comunicación efectiva de servicio al cliente, complementados con poderosos ejemplos de líneas de asunto de correo electrónico de servicio al cliente.
Una plantilla de correo electrónico es un correo electrónico con formato HTML que puedes utilizar para crear tu propio mensaje cambiando el contenido propuesto por el suyo. SendPulse ofrece más de 130 plantillas gratuitas que están listas para usar.
Una plantilla de correo electrónico te permite crear campañas de correo electrónico reemplazando imágenes, texto, fuentes y otros elementos. La galería de plantillas de correo electrónico en SendPulse está dividida en secciones temáticas, por lo que podrás encontrar una plantilla que funcione mejor para ti.
En lugar de crear una plantilla de correo electrónico desde cero, puedes cargar fácilmente tus propias imágenes, cambiar el texto y seleccionar nuevo contenido relevante para tus suscriptores. No tienes que perder tiempo diseñando y averiguando qué formato funciona mejor.
Cada vez que crees una nueva plantilla de correo electrónico desde cero, debes verificar si hay errores. Siempre existe el riesgo de omitir secciones importantes o cometer errores de formato. El uso de una plantilla garantiza que tu correo electrónico se vea exactamente igual que la vista previa.
Plantilla 1 de correo electrónico de verificación breve
You’ve registered for [company name] customer portal. Before you can use your account, you need to verify that this is your email address by clicking the following link: [link]
Kind Regards, [company]
Plantilla 2 de correo electrónico de verificación breve
We just need to verify your email address before you can access your customer portal account.
Verify your email address here [verification link]
Thanks! – The [company] team
Plantilla 3 de correo electrónico de verificación breve
You’re almost ready to start enjoying our customer portal.
Simply click the big [color] button below to verify your email address.
[button]
Best, [company]
Plantilla de correo electrónico de verificación que enfatiza el valor
Are you ready to get access to all the useful info that we’ve prepared for you?
Complete your registration by clicking on the button below!
[button]
This link will verify your email address, and then you’ll officially be a part of our customer portal community.
See you there!
Best regards, the [company] team
Plantilla de correo electrónico de verificación con un enlace de confirmación
Thanks for registering for our customer portal!
We need a little more information to complete your registration, including a confirmation of your email address.
Click below to confirm your email address:
[link]
If you have problems, please paste the above URL into your web browser.
Thanks, the [company] team
Una sencilla plantilla de correo electrónico de bienvenida
Thank you for joining our customer portal community!
We are [one sentence that describes your organization best]. We’re happy that you will get [the value a recipient will get by learning more about your product/service].
We believe that our customer portal will make your life easier. We hope you enjoy it!
If you need anything from us, remember that we’re at your disposal.
Best,
The [company] team
Plantillas de correo electrónico de bienvenida con llamada a la acción
I’m absolutely thrilled that you’ve decided to give our customer portal a try. If you need to contact the team or me, feel free to do so at any time.
The best way to start using our customer portal is to [the next step users should take].
So if you haven’t done that already, get started now!
[CTA]
Have a great day,
The [company] Team
Plantillas de correo electrónico de bienvenida informativo
Welcome to [company] customer portal. Our platform is powered by [unique characteristics of your customer portal, e.g. knowledge from our top-notch experts in customer service] to help you with [user pain point].
Here’s a quick look at what to expect:
• [Link to customer portal article/manual 1]
• [Link to customer portal article/manual 2]
• [Link to customer portal article/manual 3]
We share the latest news about our [product/service], tips and tricks for customers, our experiments, and battle-tested solutions.
Zero spam, just our best content.
Best,
The [company] team
Plantillas de correo electrónico de confirmación breve
Thank you for joining our customer portal.
We’d like to confirm that your account was created successfully, and you can now start accessing it.
If you have any issues with logging into your account, reach out to us at [email address].
Best,
The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de confirmación de agradecimiento por completar el registro
Thank you for completing your customer portal registration.
This email is t to confirm that your account is active and that you are now officially part of the [customer portal] family.
Enjoy!
Regards,
The [company] team
Plantillas de correo electrónico de confirmación “tenemos ganas de”
Thank you for creating a [customer portal] account. We look forward to reading your first posts.
See you around!
The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de confirmación con enlaces a recursos
We’re happy that another incredible person (you) joined our community.
To get started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:
Task 1 [for example, login]
Task 2 [for example, create an entry]
Task 3 [for example, use a basic feature]
Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 lessons on how to use the [customer portal] platform.
Thank you for joining, let’s make great things happen together!
Sincerely,
The [company] team
Plantillas de Correo Electrónico de Restablecimiento de Contraseña 1
Reset my password [link]
If you did not forget your password, you can safely ignore this email.
Best,
The [company] team
Plantillas de Correo Electrónico de Restablecimiento de Contraseña 2
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below.
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
Plantillas de Correo Electrónico de Restablecimiento de Contraseña 3
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
Plantillas de Correo Electrónico de Restablecimiento de Contraseña 4
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions, then don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Yours,
The [company] team
Plantillas de correo electrónico de feedback 1
[X] days ago, you created an account at [customer portal], and you’ve been an active user ever since.
We’d love to get your feedback on the platform! Give us a rating by clicking on the stars below:
[*****]
Kind regards,
The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de feedback 2
Thanks for using [customer portal].
Please tell us about your experience by completing this 30-second survey. Your feedback helps us create a better experience for yourself and other [customer portal] users.
Let us know how it goes!
– The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de feedback 3
Your feedback means a lot to us. We constantly strive to provide a flawless experience for our customers, and your input helps us do so.
With that in mind, we would really appreciate it if you could take a minute to share your feedback on the portal.
We hope to see you soon at [customer portal]
Best regards, [customer portal team member’s name]
Plantillas de correo electrónico de feedback 4
Help us shape the [customer portal] experience by taking this survey.
Your feedback is very important to us and will help us make the portal better, so we hope you will take a few minutes to answer our questions.
[CTA]
We appreciate your time and feedback!
The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de invitación 1
We’ve given you access to our portal so that you can manage your journey with us and get to know all the possibilities offered by [product/service].
If you want to create an account, please click on the following link: [link]
Enjoy!
Best,
The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de invitación 2
How much time are you spending [dealing with a customer pain point]? I bet it’s too much!
[product/service] is an intuitive [purpose of your product/service] tool that will help you drive meaningful results on [issue your product/service helps with], and give you more time to focus on other areas of your [sector] strategy, such as [one of the activities].
We’re so happy that you’re taking [company] for a spin, and we’d love it if you create a customer portal account to join our user community!
We’ll walk you through the platform and share our best tips and tricks first.
Then you can start learning more about [product/service] and, when you feel like it, contribute to the community and share your own knowledge.
Register Now
Best,
The [customer portal] team
Plantillas de correo electrónico de invitación 3
It’s time to focus on other things! We created [customer portal] so that you can get to know [product/service] and spend less time dealing with [pain point].
Join our portal to learn:
[benefit 1]
[benefit 2]
[benefit 3]
…
Here’s what some other [users of your customer portal] are saying:
[Testimonial 1]
[Testimonial 2]
[Register now]
Best,
The [customer portal] team
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Contactos del servicio help desk de Travelstop
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TravelPerk es una plataforma que ayuda a reservar vuelos, hoteles y coches. También ofrece términos y condiciones, política de privacidad y seguridad.
Software de gestión de quejas y reclamaciones
El servicio al cliente memorable implica comprender y satisfacer las necesidades de los clientes, mantener una actitud positiva y evitar comportamientos negativos. Las plantillas de correo electrónico y un enfoque personal hacia el cliente son importantes para una buena comunicación. LiveAgent ofrece múltiples canales de comunicación como chat, llamadas, video llamadas y formularios de contacto. Además, se sugiere aceptar las cookies para mejorar la experiencia del usuario.
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