Las plantillas de correo electrónico ayudan a mejorar el engagement del cliente y aumentar las ventas en estrategias de renovación en el marketing por correo electrónico para el comercio electrónico. Incluye notificaciones de estado de pedidos, opciones de devolución, programas de lealtad y recordatorios de renovación para retener a los clientes y fomentar la fidelidad.
Retener tu base de clientes actual y mantener las relaciones con los clientes a largo plazo nunca ha sido tan importante para las empresas, especialmente para las que tienen modelos de negocio basados en la suscripción y los ingresos recurrentes mensuales. Los correos electrónicos recordatorios de renovación bien escritos y enviados estratégicamente pueden contribuir en gran medida a captar a tus clientes actuales, animarles a seguir con tu marca, mejorar la retención y reducir la pérdida de clientes. El siguiente artículo ofrece 10 plantillas de correos electrónicos de renovación que puedes utilizar al crear tus propias campañas de correo electrónico de renovación.
¿Qué son los correos electrónicos de renovación?
Los correos electrónicos de renovación son mensajes automáticos que se envían a los clientes existentes para recordarles que su membresía o suscripción está caducando e instarlos a tomar medidas. Este tipo de correos electrónicos se utilizan comúnmente para servicios basados en suscripción, así como para productos con pagos recurrentes.
Los correos electrónicos de renovación funcionan mejor cuando se envían como parte de campañas más amplias. Por lo general, una serie de correos electrónicos de recordatorio de renovación pueden incluir uno o más correos electrónicos antes de que se agote la suscripción, un correo electrónico el día de vencimiento y un correo electrónico de seguimiento una vez finalizada la membresía para alentar a los usuarios a renovar una vez más.
Ejemplos de líneas de asunto de correo electrónico de renovación
10 plantillas de correo electrónico de renovación
Correo electrónico de recordatorio de renovación anticipada de la membresía (90 días antes de la fecha de renovación)
Thank you for being a part of our [Company] community. Can you believe that it’s been 9 months since you first joined? We hope you’ve been able to enjoy all the benefits of your [Company] membership these past months.
Great news! To close our 10th anniversary year, we’re running a one-time early renewal offer for all current members. Renew your membership between now and [date] and get [details of the offer].
RENEW NOW
If you have any questions or suggestions, please don’t hesitate to reach out at [email] or [phone] to see how we can meet your needs. We’d love to hear your feedback!
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Recordatorio por correo electrónico de que la membresía caduca pronto o (15 días antes de la fecha de renovación)
Your membership at [Company] is about to expire on [date]. We hope you’ve enjoyed [benefits of your membership].
Good news! There’s still time to renew, and it’s as easy as ever – just click the link below, pick the subscription that suits your needs and follow the prompts.
RENEW NOW
More good news! This year we have an extra incentive – if you renew your membership by [date], you will be entered into a drawing for a [offering]!
If you have any questions regarding your membership, benefits, or renewal, please don’t hesitate to reach out by replying to this email or calling us at [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de recordatorio de renovación de membresía de última llamada (24 horas antes de la fecha de renovación)
Last call! Your yearly subscription expires in 24 hours. Renew today before your benefits and online access are suspended. If you don’t renew your subscription within 24 hours, you will miss out on [major benefits].
RENEW NOW
If you have any questions regarding the renewal process or need help, please don’t hesitate to contact us at [email/ phone number].
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico del día de vencimiento de la membresía
It’s been a year since we first met you, and we’re looking forward to many more years! Did you know that your [Company] membership expires today? Don’t miss out on all the exciting things [Company] has to offer for premium members!
The good news is, there’s still time to renew your subscription.
Click here [renewal URL], and follow the prompts.
Call us at [phone number] and we’ll renew your membership over the phone with a credit card.
Make sure to let us know if you have any questions or feedback.
Thanks!
[YOUR SIGNATURE]
Un correo electrónico de recordatorio de renovación centrado en los beneficios
[Name],
It’s amazing – you’ve now officially been with [Company] for one year! Though your subscription is coming to an end – we hope that you’ll join us for the next year and beyond.
Renewing your membership by [date] means you can keep enjoying access to all the amazing benefits of [Company’s membership] like:
[Membership benefit 1]
[Membership benefit 2]
[Membership benefit 3]
[Membership benefit 4]
You have only [number] days left. But why wait? Save yourself a hassle and renew now – all you need to do is click on the button below and follow two easy steps.
RENEW NOW
We’re excited to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de oferta especial de renovación
Hi [Name],
We hope you have been enjoying the benefits of your [Company] membership these past months. As a loyal [Company] member, we have a special offer just for you!
Renew your membership by [date] and you will save 10% OFF the regular price. This offer is only valid through [date]. Act now and save!
RENEW NOW
If you choose not to renew early, your subscription will be automatically renewed at the regular price of [amount] on [date].
As always, if you have any questions or issues, make sure to check out our Help Center, or feel free to reach us at [email], [live chat], or [number].
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento después de la membresía vencida
This is a reminder that your membership with [Company] expired on [date] and you are now within your membership grace period.
If you’re still deciding whether or not to renew, or just haven’t gotten around to it yet, here’s a quick overview of what you’ll be missing out on if you don’t renew:
[Overview of major membership benefits]
We hope you will take the time to renew your membership and remain a part of our community. It couldn’t be easier – just click here to renew!
If you have any questions or if there’s anything we can do to help – please don’t hesitate to reach out.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de recordatorio de renovación de suscripción B2B
Thank you for using [Product/Service] for the past [year] – we love having you as our customer.
I noticed that your annual subscription is expiring in two weeks, so I thought I’d check-in. If you want to continue taking advantage of our [features/ platform/ products] and retain all your data and preferences, you can easily renew by going to this page.
If you’re weighing your options, I’d love to chat further with you to help you come to a decision. If you’d like to upgrade or downgrade your plan, we can discuss that as well.
Looking forward to hearing from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de recordatorio de renovación automatizada B2B
Thank you for using [Product/ Service] for the past year!
We wanted to remind you that you’ve chosen the automatic renewal option. Your subscription will be renewed for [amount] on [date]. If you wish to stick to your current plan, no action is required. If your billing information has changed, you can update your payment details here.
Our entire team is dedicated to ensuring your [Product/ Service] experience is first-rate. If you have any questions, concerns, or suggestions, simply reply to this email and we’ll get back to you with a prompt response.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Correo electrónico de seguimiento: la suscripción B2B caducó
Thank you for using [Product/ Service] – we hope you enjoyed your experience. Just letting you know that your subscription expired yesterday and you won’t be able to [log in/use our service] anymore.
But it’s not too late! You can gain immediate access to all your saved data and preferences by renewing your subscription here. And what’s more, if you renew within the next 10 days, you’ll also be able to take advantage of our one-time 10% discount for returning customers.
If you have any questions or issues, please don’t hesitate to reply to this email, contact our live chat support or check out our FAQ page.
We’ll be happy to have you back!
[YOUR SIGNATURE]
Un recordatorio de renovación es un correo electrónico enviado aproximadamente 30 días antes de que expire el servicio. Se envía a cualquier persona que tenga una cuenta LiveAgent y necesite renovarla.
Si deseas animar a tus miembros a renovar sus membresías, puedes comenzar ofreciendo un descuento por renovación de membresía. Puede ser un gran impulso para un miembro dar el último paso y completar el proceso.
Una carta de renovación de membresía primero debe agradecer al cliente por su membresía y preguntarle si le gustaría renovar por otro año. Explica que tu suscripción vencerá pronto y que necesita renovarse en las próximas dos semanas, o deberás cancelar su suscripción.
¿Qué es la tasa de abandono? ¿Cómo reducirla?
El software de asistencia técnica LiveAgent ofrece integración de múltiples canales de comunicación para optimizar el soporte al cliente. Se destaca la importancia de mantenerse competitivo, ofrecer más valor a los clientes, y usar estrategias de precios basadas en el valor. Además, se mencionan alternativas a LiveAgent y se brindan consejos para reducir la tasa de abandono de clientes.
Plantillas de Correo Electrónico de Cancelación
Plantillas de correo electrónico prediseñadas para cancelar servicios o suscripciones de manera profesional y efectiva. Pregunta a los clientes por qué cancelaron para mejorar tu producto y retener clientes. Ofrece un seguimiento personalizado para clientes de alto valor.
Software de soporte para la industria de servicios contables y legales
LiveAgent is a better alternative to Kayako, offering quick response times, easy-to-implement solutions, and improved customer satisfaction and sales. It is widely used by agencies for customer service and offers advanced automation, integrations with social media, and a range of features for small businesses. A free account with limitations is available, and the software is praised for its affordability and excellent customer support. LiveAgent also offers a 14-day free trial.
Las 7 mejores estrategias de retención de clientes para webs de Venta Online
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Andrej Saxon | LiveAgent support team